Wybierz zagadnienie

Co oznacza ból kolana?

KolanoStaw kolanowy jest największym stawem człowieka zbudowanym z kości piszczelowej, udowej oraz rzepki. Ból kolana to dość częsta dolegliwość, którą należy prawidłowo zdiagnozować.

Zarówno pod względem mechanicznym jak i funkcjonalnym jest to najbardziej złożony staw ludzkiego organizmu. Siły działające na kolana w trakcie wykonywania codziennych czynności są znaczne i, dzięki precyzyjnemu systemowi wzmacniającemu i stabilizującemu staw, mogą przekroczyć ciężar naszego ciała.

Jednak ze względu na swoją złożoność i przeciążenia oddziałujące na staw kolanowy, jest on szczególnie podatny na różne uszkodzenia, urazy, chorobę zwyrodnieniową lub inne schorzenia.

Najczęstsze przyczyny bólu kolan

• „Kolano biegacza”, czyli chondromalacja rzepki polegająca na degeneracji chrząstki stawowej rzepki, która jest wynikiem przeciążenia stawu, dużego płaskostopia, a czasami nawet szerokich bioder.
  • Stłuczenia i uszkodzenia łąkotki, skręcenia stawu.
  • Zerwanie lub naderwanie więzadeł kolanowych.
  • Złamania kości, urazy kompresyjne.

Stosujemy najnowsze metody leczenia

• Artroskopia kolana
    Badanie to polega na nieinwazyjnej diagnozie kolana. Do stawu wprowadza się urządzenie, przez mały otwór, które umożliwia trafne rozpoznanie problemów, dzięki kamerze zamontowanej w artroskopie.

• Artroskopowa rekonstrukcja węzadła krzyżowego
    Dzięki nowym technikom medycznym możemy przeprowadzić rekonstrukcję więzadła krzyżowego bez inwazyjnego zabiegu chirurgicznego. Zabieg polega na rekonstrukcji poprzez kilka małych otworów w okolicy stawu.

Jeżeli odczuwasz ból kolana, nasilający się głównie przy chodzeniu i zwiększonym obciążeniu, jak wchodzenie po schodach lub do wanny, jeżeli zauważyłeś obrzęk lub krwiak w okolicy kolana, jeżeli masz problemy z chodzeniem, zginaniem nogi w kolanie, nie zwlekaj! Skonsultuj się z ortopedą.

Nie należy lekceważyć nawet najdrobniejszego urazu kolana, konsekwencje mogą być naprawdę niebezpieczne. W naszej klinice leczymy staw kolanowy wykorzystując profesjonalny sprzęt i najnowsze technologie.

Zapraszamy do naszej kliniki!